Tytuł procedury:
Wydawanie zezwoleń na lokalizację lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Infrastruktury
ul. Wołomińska 3
I piętro pok. 4
tel. 22 760 70 32
e-Doręczenia: AE:PL-64521-19305-ISIFJ-23
ePUAP: /kobylka/skrytka
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu (wzór do pobrania).
Załączniki:
- Kopia mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000 z projektem zagospodarowania terenu, z zaznaczoną lokalizacją zjazdu i jego wymiarami oraz z naniesionymi granicami działek – min. 2 egz.
- Charakterystyka obiektu i sposób użytkowania nieruchomości obejmujące: funkcję inwestycji, wielkość obiektu, wielkość i strukturę ruchu generowanego przez obiekt (pieszego i kołowego), liczbę miejsc postojowych. W przypadku pogorszenia warunków ruchu, na podstawie art. 16. ust. 1 ustawy o drogach publicznych „Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do Inwestora tego przedsięwzięcia”. Szczegółowa procedura określona została w Zarządzeniu Burmistrza Miasta Kobyłka nr 61/2025 z dnia 27 marca 2025 r. w sprawie określenia zasad zawierania umów określających warunki budowy lub przebudowy dróg publicznych przez inwestorów inwestycji niedrogowych oraz powołania zespołu ds. współpracy z inwestorami inwestycji niedrogowych.
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (kopia).
- Dokument określający własność lub prawo do dysponowania nieruchomością.
- Opinia Starosty (organu zarządzającego ruchem) – w przypadku zjazdu na drogę utwardzoną.
- Uzgodnienie zmiany zagospodarowania terenu, przyległego do pasa drogowego, zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
- Pełnomocnictwo wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej – w przypadku ustanowienia przez inwestora pełnomocnika.
- Inne – zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów.
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji administracyjnej na lokalizację lub przebudowę zjazdu.
Opłata:
Do wniosku o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu niezwiązanego z budownictwem mieszkaniowym należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 82,00 zł.
Wydanie zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). W przypadku ustanowienia pełnomocnika obowiązuje opłata skarbowa 17 zł.
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie z siedzibą: 01-161 Warszawa, ul. Obozowa 57 za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Osoba prowadząca sprawę:
Iwona Derlatka – Inspektor
Osoba odpowiedzialna:
Anna Sobolewska - Kierownik Wydziału Infrastruktury